Down Sendromu - Eskişehir Ahenk Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

Down Sendromu Nedir? Down Sendromlu Çocukların Eğitimi

eskişehir rehabilitasyon merkezleri

Down Sendromu Nedir? Down Sendromlu Çocukların Eğitimi

Down Sendromu bir diğer adıyla Mongolizm genetik düzensizlik sonucu insanda bulunan fazla 21. Kromozomun bulunması ve bununla birlikte ortaya çıkan tablonun genel ismidir. Down sendromu vücutta yapısal farklılığa ve işlevsel değişikliklerin tanımıdır. Zihinsel kavramadaki bozukluklar ve fiziksel gelişimin belirli bir yüz görünümü gibi farklı olması ile bağdaştırılır. Down sendromlu çocuklar genellikle orta seviye öğrenme güçlüğü gibi sorunlar yaşamaktadır. Doğumda ya da doğumdan sonra gebelikte tanımlanan bir hastalıktır.

Down sendromuna dair halk arasında yaygın belli başlı yanlışlar vardır. Down sendromu psikolojik-psikiyatrik bir sorun olmayıp, genlerimizden kaynaklanan ve doğum sırası-sonrası müdahale edilemeyen bir durumdur. Henüz genlerimizi değiştirebilecek bir teknolojiye sahip olmadığımız için tedavi edilmeyen bir hastalık olsa da eğitimsel olarak yardımcı bazı programlar vardır. Bu eğitimler sayesinde down sendromlu bireyler yaşam kalitelerinde ciddi bir artış yaşayabilirler.Ahenk Özel Eskişehir rehabilitasyon merkezleri olarak yanınızdayız. Eskişehir Özel Eğitim Merkezimizin sahip olduğu deneyimle, uzman pedagog ve özel eğitim öğretmenlerimizle down sendromlu çocuklarımız ve gençlerimize eğitim ve öğretim çalışmaları yapmaktadır.

Down Sendromu ve Fizyoloji Terapisti

Down sendromlu bebeklerde fizik tedavi oldukça önemlidir ve 2 aylıkken tedaviye başlanmalı. Düzenli bir fizik tedavi programı ile güzel geri dönüşler alınmaktadır. Yüz kasları gevşek olan down sendromlu bireylerin, bu tedaviler süresince kas gücü ve motor becerileri geliştirilir. Bunun yanı sıra, algılama becerileri de programla birlikte bu programla güçlendiriliyor.

Down Sendromlu Çocuklar ve Konuşma Terapisi

Konuşma down sendromlu çocuklarda diğer çocuklara göre daha geç gerçekleşir. Fakat destek eğitim programları ve dil terapisi ile çok daha erken konuşabilirler. (ortalama 2-3 yaş) Genel olarak hiç konuşamayan down sendromlu çocuk sayısı çok azdır fakat nadir olsa da bazı çocuklar çok geç konuşabilirler. Eskişehir dil terapisti ile ortaklaşa gerçekleştirilecek terapilerle bu süreci hızlandırabilirsiniz.

Down Sendromunun Nedenleri

Sağlıklı insan vücudunda her hücrede 46 kromozom bulunur fakat down sendromlu bebek ve çocukların hücrelerinde toplam 47 kromozon vardır. Fazladan bulunan kromozon 21’ çiftinin yanındadır. Kromozon fazlalığının nedeni tam olarak bilinmemektedir fakat 35 yaş sonrası gerçekleşen doğumlarda risk artmaktadır. 35 yaşından sonra kromozom ayrılma ileri yaşlarda daha düzensiz olmasından dolayı risk artmaktadır.

Down Sendromu Doğum Öncesinde Teşhis Edilebilir Mi?

Gebelikte tanımlanabilen hastalık, ikili-üçlü tarama testi, ultrasonografi, amniyosentez ve bazı tanı yöntemleri ile bilinebilir. Teşhisten sonra, aileye ayrıntılı olarak genetik danışmanlık verilir. Teşhisten sonra tedavi aşamasında herhangi bir müdahale yapılamaz çünkü halen down sendromlu bireyler için bir tedavi yöntemi bulunmamaktadır. Bunu bir hastalıktan ziyade oluşum olarak kabul etmek ve bununla beraber destek eğitimleri alınmalıdır.

Eskişehir rehabilitasyon merkezleri olarak dil ve konuşma bozukluğu, öğrenme güçlüğü, işitme engelliler için programlar, zihinsel-bedensel engelliler için yaptığımız destek çalışmalarımız ile her daim yanınızdayız. Eskişehir rehabilitasyon merkezleri arasında 2011 yılından bu yana uzman kadrosu ( uzman eskişehir konuşma terapisti) ve MEB onaylı destek programlarımızla her zaman yanınızdayız. Buraya tıklayarak eğitim programlarımız ve irtibat numaralarımıza ulaşabilirsiniz.