serebral palsi eskişehir rehabilitasyon merkezleri

Serebral Palsi Nedir? Belirtileri ve Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Serebral Palsi Nedir? Sorusuna: doğum öncesi, sırası ya da doğumdan sonraki erken dönemde beyin hasarı ile ortaya çıkan kalıcı motor fonksiyon ve postür-hareket kaybı bozukluğu şeklinde cevap verebiliriz. Serebral palsinin tanımı bu şekildedir.

Serebral palsi kalıtsal, bulaşıcı ya da hayat standartlarını tamen düşürmese de motor beceri geriliği ve iskelet sisteminde sorunlar yaratır. Peki serebral palsinin yarattığın sorunlar nelerdir? Motor geriliği; iletişim ve algılama, epilepsi, bilişsel ve duyusal problemlerin yanında, kas iskelet sistemi sorunları da yaşatır.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi hayat standartlarını çok kötü bir şekilde etkilemese de bilişsel ve fiziksel sorunlar yaratmaktadır. Serebral Palsili çocukların büyük bir oranı zamanla daha iyi bir konuma gelirken, bir kısmı da ek sorunlarla daha da kötüye gidebilir. Yapılacak en kritik ve önemli adım hızlı bir şekilde aksiyon almak. Çocukların yaşam kalitesini arttırıp, sorunları ortadan kaldırmak için ‘’en kısa süre içerisinde’’ tedaviye başlanmalı.

SEREBRAL PALSİ BELİRTİLERİ NELERDİR?

eskişehir rehabilitasyon merkezleri

Gelişim sürecinde çocuğunuzu kontrol ettiğinizde normal gelişim evresinde gecikme ya da sapma varsa ya da üstteki fotoğrafta gösterildiği gibi sapmalar varsa mutlaka doktora danışın.

Başlıca Serebral Palsi Belirtileri Şu Şekildedir:

• Kas koordinasyonu eksikliği,
  • Titreme veya istemsiz hareketler,
  • Yazma hareketleri ve motor becerilerde yavaşlama,
  • Günlük hayatta vücudun sadece bir kısmını tercih etme,
  • Özellikle bebeklerde emme ve yutkunma- yeme sorunu,
  • Bebeklerde adalelerde anormal kasılmalar,
  • Detay gerektiren el becerilerinde zorlanma yaşanır.
  • Yemeği ağzına götürememe, ismi ile çağrıldığında yanıt vermeme, ağızdan salya akma da genellikle bebeklerde rastlanan başlıca belirtilerdir.
SEREBRAL PALSİ TANISI NASIL KONULUR?

Öncelikle tanı fiziki muayene sonrasında doktorun ‘’bebeğin doğum öncesi, sırası ve sonrasındaki’’ hikayesini dinlemesi ile konulur. Motor becerileri gelişmekte olan çocuklara yani 6-12 aylığa gelene kadar tanı konmaz. Motor becerisi gelişen çocuk sadece gözlemlenebilir.

Fiziksel kontrol ile birlikte yürüyüş incelemeleri yapılır.

Nörolojik muayeneden sonra röntgenler değerlendirilir.

EEG, MRG ve bilgisayarlı tomografi taraması yapılır.

Bunların peşinden metabolik ve genetik testler yapılır.

Serebral Palsi Tedavisi Nedir?

Serebral palsi tedavisi, oluşmuş hasarı tedavi etmeyi başaramasa da belirti, sorunlar ve bulguları azaltmaya yönelik tedaviler geliştirmiştir. Çocuğun yaşamını kendi bağımsız bir şekilde yaşaması tedavinin en üst aşamasıdır. En nihai hedef budur. Zihinsel bulguların yanında fiziksel sorunlar devam eder. Kasların zayıflığı, aşırı kas gerginliği gibi. Bu durumları azaltmak için Ahenk Eskişehir rehabilitasyon merkezleri olarak gerekli çalışmaları yapıyoruz. Hastalığın tamamen tedavisi mümkün olmasa da genel bulguları ve rahatsızlıkları gidererek çocuğun aileye bağımlılığını en aza indirmeyi amaçlıyoruz.

İletişim adreslerimiz ya da sağ alt köşedeki Whatsapp desteğimizden bize ulaşabilir, detaylı bilgi alabilirsiniz.

WhatsApp Bilgi Almak İçin Tıklayın